10 veckor kvar.

insåg idag att om tio veckor är jag fan färdig med den här utbildningen. då ska jag för första gången i hela mitt liv inte plugga!! det känns väldigt väldigt galet!! man är instängd i en liten trygghetsblåsa som student. allt är bra och fint och det enda man behöver oroa sig för är om man klarar nästa tenta. nu börjar det vissa vill kalla vuxenlivet.

fan vilken ångest jag får!! VUXEN. vilka konstiga krav får man inte på sig då?
måste kanske anmäla mig till a-kassan eller ngt annat trevligt. utifall jag blir en sån där arbetslös typ, gud bevare mig!! hoppas jag slipper.

funderar på att gå magistersprogrammet redan till hösten, med halvfart borde man kunna jobba samtidigt och slipper spä på det helvetiska lånet från csn. det som kommer få mig att balansera på ruinens brant de närmsta 40 åren.

är det inte helt sjukt att jag, med lånebetalning inräknat, kommer tjäna mindre efter tre års studier och en akademisk utbildning. jag kommer tjäna mindre än vad jag gör nu. det är iaf inte för pengarna man gör det. det blir en magistersexamen nästa... tätt följt kommer lite doktorerande. enda sättet att göra karriär inom mitt yrke.

vidareutbildning nästa. jag ska kasta mig över alla kurser jag bara kan. ska bli så jävla kompetent att varenda jävel vill ha mig och är beredd att betala bra för det!!

SÅ DET SÅ!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0